Šumavské okruhy - běžecké (trail) Šumavské okruhy - silniční kolo Šumavské okruhy - běžky
Open

Stručný popis trasy
Kvilda – Horská Kvilda – Zhůří – Horská Kvilda – Kvilda

Podrobný popis trasy
Tato trasa je vhodná úplně pro každého. S nevelkým převýšením můžete ujet téměř 20km po trasách, které jsou strojově upravované po celou sezónu. Pro zdatné běžkaře je to okruh vhodný na rozjetí nebo trénink techniky, pro méně zdatné je to ideální výlet, který vás fyzicky ani psychicky nezničí. Trasa je vhodná i na bruslení.

A teď již k samotné trase – začínáte na Kvildě v nástupním místě „U Pekárny“ a jedete po loukách kolem Jezerní slati do Horské Kvildy. Tato trasa je nejfrekventovanější běžkařskou magistrálou na Šumavě, doporučujeme tedy dřívější start, pokud si chcete užít stopu bez četného vyhýbání se ostatním běžkařům.

V Horské Kvildě přejdete silnici, dáte se vpravo a začnete stoupat po tzv. Danielově cestě. Držíte se stále na této cestě (okruh na levou roku), dokud nevyjedete z lesa na Zhůří (krásné výhledy na Malý a Velký Roklan a Poledník), přejdete hlavní silnici a pokračujete vlevo po louce k lesu. V lese pak začíná mírný sjezd (s jedním přejezdem silnice) až na louky Horské Kvildy. Tady se můžete občerstvit buď na Ranklu nebo U Honese. Horskou Kvildou projedete až k informačnímu středisku, za kterým se napojíte na cestu, po které jste na začátku do Horské Kvildy přijeli a která vás dovede zpět na Kvildu.

Skate
Okruh je vhodný i na bruslení. Doporučujeme ho ale absolvovat v popisovaném směru, stoupání z Horské Kvildy na Zhůří není možné upravit na široko, proto je lepší jej sjíždět. Danielova cesta je na bruslení vhodná.

Zajímavá místa, výhledy
Kvilda, Horská Kvilda, Zhůří

Občerstvení
Kvilda – Pekárna Kvilda
Horská Kvilda – Hotel Rankl, Občerstvení U Honese

Varianty, zkratky, odbočení z trasy
1. Trasu lze absolvovat i obráceně (viz upozornění pro skate)
2. Trasu je možné si prodloužit, pokud se v Horské Kvildě dáme na Filipovu Huť a odtud doleva směrem na Kvildu (trasa Filipova Huť – Kvilda vyžaduje více sněhu, proto doporučujeme sjízdnost ověřit na portálu www.bilastopa.cz)

GPS, KML a MapSource (Garmin) souřadnice ke stažení

Pokud budete potřebovat jiné formáty datového zápisu pro vaše navigace, použijte některý z internetových konvertorů, například GPSies.