Šumavské okruhy - běžecké (trail) Šumavské okruhy - silniční kolo Šumavské okruhy - běžky
Open
X

2 – K pramenům Vltavy a na Černou horu.

Délka trasy: 26,5 km | Výškové převýšení: 500 metrů
Technická náročnost: **** | Fyzická náročnost: ****
Styl: lépe klasika

Stručný popis trasy
Kvilda – Prameny Vltavy – Černá hora – Ptačí nádrž – Filipova huť – Horská Kvilda – Kvilda

Podrobný popis trasy
Tato trasa rozhodně není jednoduchá, přivede vás na hlavní šumavský hřeben a do nejvyšších partií, kam lze na Šumavě na běžkách vyjet (Černá hora). Díky její poloze jsou na této trase většinou velmi dobré sněhové podmínky. V prvních dvou třetinách trati však není žádné občerstvení.

Začínáme na Kvildě, a to buď v nástupním místě „U Pekárny“ nebo na vrcholu sjezdových tratí nebo na Bučinské cestě. Trasa je pravidelně upravována rolbou. Od Pekárny jedeme prudce do kopce k lesu, z lesa brzy vyjedeme a už se do něj nevracíme (to je cesta směrem na Filipovu Huť), mineme silnici, kde je druhé výše zmíněné nástupní místo a pokračujeme po loukách mírným sjezdem k Teplé Vltavě. Odsud začíná dlouhé stoupání až na Černou horu, ale nemusíte se obávat, hlavně z počátku se stoupá jen velmi mírně. U lesa se na modré turistické značce připojí ti, kteří využili nástupního místa na Bučinské cestě.

Po zhruba 5 km přijedeme k pramenům Vltavy, zde si můžeme odpočinout v dřevěném přístřešku před závěrečným více než 2km stoupáním na Černou horu. Z té jsme však odměněni nádhernými výhledy, a to nejen na šumavské kopce – Sedmiskalí, Mokrůvky, Roklany a Velký Javor, ale při dobré viditelnosti i na hřeben Alp. Občas bývá na Černé hoře velmi větrno a stopy mohou být zaváty sněhem, větší navigační problémy však v žádném případě nečekejte.

Ve sjezdu z Černé Hory si dávejte pozor, sjezd je v první části velmi prudký a pokud je dobrá stopa, lyže se krapet více rozjedou….. Sjezd vás doveze až na rozcestí Ptačí nádrž, kde se dáte vpravo a na dalším rozcestí po zhruba 300m (Ptačí nádrž) jedete stále rovně směr Filipova Huť. Jeďte opatrně hlavně v prudkém sjezdu z Lovčí skály. Na Filipově huti přejdete přes hlavní silnici a vpravo se vydáte po loukách do kopce směrem k lesu. Bývá zde krásný výhled na oba Roklany. Do lesa vjedete buď mírně vlevo nebo mírně vpravo, podle situace, jak bude upravená stopa. Pokud pojedete vpravo, musíte zhruba po 300m uhnout ostře doleva, jinak přijedete na Kvildu. V obou případech po krátkém stoupání sjedete do Horské Kvildy až k Hamerskému potoku. Odtud prudce vystoupáte k hotelu Rankl, přejdete hlavní silnici a obloukem po loukách stále na pravou ruku (nikoli do leva na Zhůří) přijedete opět k hlavní silnici, kterou opět přejdete a po široké upravené stopě jedete poslední velmi příjemné 4km zpět do Kvildy.

Skate
Okruh je vhodný na bruslení v části Kvilda – Horská Kvilda, kde je stopa protahována širokým pluhem, dále je již na bruslení méně vhodný.

Zajímavá místa, výhledy
Kvilda, Černá hora, Horská Kvilda, Filipova huť

Občerstvení
Kvilda – Pekárna Kvilda
Horská Kvilda – Hotel Rankl

Varianty, zkratky, odbočení z trasy
1. Trasu lze zkrátit na Filipově Huti, pokud se vydáme lesem přes Březovou horu přímo do Kvildy.
2. Trasu lze absolvovat i obráceně a lze začít i na Horské Kvildě.

GPS, KML a MapSource (Garmin) souřadnice ke stažení

Pokud budete potřebovat jiné formáty datového zápisu pro vaše navigace, použijte některý z internetových konvertorů, například GPSies.