Šumavské okruhy - běžecké (trail) Šumavské okruhy - silniční kolo Šumavské okruhy - běžky
Open
X

5 – Na stadion.

Délka trasy: 19 km | Výškové převýšení: 350 metrů
Technická náročnost: *** | Fyzická náročnost: ***
Styl: klasika, skate

Stručný popis trasy
Kvilda – Horská Kvilda – U Matesa – Churáňov stadion – Zlatá Studna – Horská Kvilda – Kvilda

Podrobný popis trasy
Náročnost této trasy je jen na vás. Na Churáňovském běžkařském stadionu si totiž na závodních okruzích můžete dát do těla dle libosti nebo se také můžete závodním okruhům téměř zcela vyhnout. Ano jsou to ty závodní okruhy, na kterých se tak ráda připravovala Kateřina Neumanová před svými největšími úspěchy. Pokud si chcete vyzkoušet, jaký je rozdíl mezi ježděním na turistických a závodních tratích, doporučujeme např. 5km závodní okruh zakončený legendárním stoupáním „Cílák“.

A teď již k samotné trase – začínáte na Kvildě v nástupním místě „U Pekárny“ a jedete po loukách kolem Jezerní slati do Horské Kvildy. Tato trasa je nejfrekventovanější běžkařskou magistrálou na Šumavě, doporučujeme tedy dřívější start, pokud si chcete užít stopu bez četného vyhýbání se ostatním běžkařům.

V Horské Kvildě přejdete silnici, dáte se vpravo a začnete stoupat po tzv. Danielově cestě. Držíte se stále na této cestě (okruh na levou ruku), minete dvě odbočky vpravo na Zlatou Studnu a zhruba půl kilometru po druhé odbočce zahnete po upravené neznačené cestě doprava (pokud už jste na rozcestí U Tří Jedlí, přejeli jste to). Přijedete na magické místo U Matesa (často o tomto místě jako svém oblíbeném mluvila Kateřina Neumanová), dáte se doprava a po upravené stopě přijedete až na značené závodní tratě. Po nich můžete zhruba po 1,5 km dojet až na stadion (čeká vás brutální kopec zvaný „Cílák“) nebo se napojit a na modrou turistickou značku, která vás na stadion přivede také. U stadionu je občerstvení. Můžete si zkusit závodní okruhy od 1 do 10 km (nejoblíbenější je 5km). Zpět se vydáte po modré turistické značce na Zlatou Studnu, kde po této značce pokračujete na louce vlevo do kopce až přijedete na Danielovu cestu. Tu již znáte a stejnou cestou jako na začátku se vydáte zpět do Kvildy.

Skate
Okruh je vhodný i na bruslení.

Zajímavá místa, výhledy
Kvilda, Horská Kvilda, Churáňov Stadion, Zlatá Studna

Občerstvení
Kvilda – Pekárna Kvilda
Občerstvení Na Stadionu

Varianty, zkratky, odbočení z trasy
1. Trasu lze libovolně prodloužit na závodních okruzích.
2. Pokud není protažená cesta na rozcestí U Matesa, jeďte po žluté turistické značce na Zlatou Studnu a odtud po modré směr Churáňov, zhruba po půl kilometru od Zlaté Studny se můžete napojit na závodní okruhy.

GPS, KML a MapSource (Garmin) souřadnice ke stažení

Pokud budete potřebovat jiné formáty datového zápisu pro vaše navigace, použijte některý z internetových konvertorů, například GPSies.