Šumavské okruhy - běžecké (trail) Šumavské okruhy - silniční kolo Šumavské okruhy - běžky
Open
X

10 – Březníkovské nebe a Kochánovské peklo.

Délka trasy: 128 km | Výškové převýšení: 2400 metrů
Technická náročnost: *** | Fyzická náročnost: *****
Typ kola: silniční, trekové kolo

Stručný popis trasy
Horská Kvilda – Filipova Huť – cyklostezka č. 1042 – Ptačí nádrž – Březník – Modrava – údolím Roklanského potoka – Rybárna – Tříjezerní slať – Javoří pila – Oblík – Šumavská magistrála – Prášily – hlavní cesta č. 190 – Keply – Hlavňovice – Suchá – Pařezí – Dolní Kochánov – Kochánov – Keply – Sklená – Hartmanice – Nové Městečko – Annín – Kašperské Hory – Nicov – Stachy – Zdíkovec – Masákova Lhota – Nový Dvůr – Pláně – Horská Kvilda

Podrobný popis trasy
Touto etapou jsme se rozhodli vás nejen okouzlit nejkrásnějšími místy Šumavy, ale také zlomit vás obtížností této trasy. První polovinu trasy si budete krásně užívat, druhou polovinu budete trpět jak Poulidor s Anquetilem v legendárním souboji na Tour de France v roce 1964 ve stoupání na Puy de Dome. Ale my vás varovali :-)

Etapu začneme na Horské Kvildě, kde u hospody U krámu zahnete směrem k potoku a po cyklostezce směrem na Filipovu Huť. Po příjezdu na hlavní cestu mezi Kvildou a Modravou se dáte doprava a po několika stech metrech za točnou autobusu doleva na cyklostezku směrem na Ptačí nádrž a Březník. Asfalt zde je horší kvality, ale brzy se situace výrazně zlepší. Touto cyklostezkou projedeme kolem Ptačí nádrže a pokračujeme dále přes rozcestí na Ztraceném až k Březníku po zcela novém asfaltovém povrchu. Na Březníku se pokocháme zdejší naprosto magickou krajinou s dominantou vrcholu Luzný, můžeme si vyjet občerstvit se k místní restauraci Myslivna (byť je na kopci, ten bramborák za to stojí!) a následně pokračujeme zpět dolů podél Modravského potoka až do Modravy.

Na rozcestí v Modravě se dáme vlevo a po přejezdu mostu ještě jednou vlevo po červené TZ. Po této cestě podél Roklanského potoka (pozor, je zde vždy velký provoz chodců, turistů, dětí, kočárků, psů, atd.) dojedeme na Rybárnu a pokračujeme prudce vzhůru k Tříjezerní slati (kopec je to krátký, ale opravdu prudký, zlí jazykové tvrdí, že jej cestáři postavili jednoduše – vyškrábali se se sudy asfaltu nahoru na kopec, kde sudy s asfaltem převrhli a asfalt prostě nechali stéct dolů…). Jakmile se vyškrábeme k Tříjezerní slati i my, dáme se doleva po žluté TZ a krátce poté opět doleva po modré TZ sjedeme dolů k Javoří pile, kde se dáme doprava po Javoří cestě do sedla Oblíku.

Užíváme si nejen stoupání na Oblík, ale rovněž poměrně vzácného úkazu na Šumavě – místní krásné a pro Šumavu přirozené smíšené lesy po naší pravé ruce. Po zdolání sedla pokračujeme nejdříve po žluté TZ a pak od Zlaté studnice prudce dolů stále po modré TZ až k Šumavské magistrále, na které odbočíme vlevo směr Prášily. V Prášilech se dáme vpravo (směr Železná Ruda) a po občasných sekcích s kočičími hlavami (ala Paříž – Roubaix) z dob, kdy Prášilům vládly tanky, dojedeme až k hlavní cestě č. 190, kde zabočíme vlevo směr Železná Ruda a po cca 1,5km doprava vzhůru směr Keply.

Po krátkém stoupání do Kepel můžeme obdivovat krásy lokalit Zhůřský zlom a Kepelské mokřady a dále sjíždíme dolů do obce Hlavňovice, kde se dáme doprava na Vojetice/Petrovice u Sušice (ve Vojeticích doporučujeme místní legendární restauraci U Štěpána, jejich steaky vskutku nemají chybu). Pokud však na oběd nereflektujete, před Vojeticemi odbočte vpravo směr Pařezí/Rovná/Dolní Kochánov a užívejte si dnešní lahůdky, kopce zvaného Kochánov, který si velmi oblíbil zakladatel legendárního závodu Král Šumavy František Šrait, za což mu byli zcela jistě vděčni všichni cyklisté, kteří se na tento kopec dokázali vyškrábat…Asfalt je zde trochu horší, ale určitě bez problému pro cestu vzhůru zvládnutelný.

Po návratu do obce Keply odbočte vlevo a po stejné cestě dojedete na hlavní cestu č. 190, kde zahnete vlevo a pokračujete až do Hartmanic. V Hartmanicích na stopce odbočte vpravo do Nového Městečka, kde přejedete most přes Otavu a zahnete doprava směr Kvilda/Srní. Pokračujte proti proudu Otavy po hlavní cestě až k odbočce do Kašperských hor, kde odbočíte vlevo a vystoupáte po dalším z dnešních kopců do Kašperských Hor. Zde doporučujeme k návštěvě restauraci hotelu Kašperk, vaří zde vskutku výborně! Po hlavní cestě pokračujeme dále přes Řetenice, Nicov a Stachy až k velké křižovatce s benzinovou pumpou, kde odbočíme doprava na Zdíkov a v obci Zdíkovec hned doprava v levotočivé serpentýně do Masákovy Lhoty. V Masákově Lhotě pokračujeme vpravo na hlavní a po ní pokračujeme stále vzhůru přes Nový Dvůr a následně dlouhou lesní pasáží až k rozcestí, kde pokračujeme do kopce mírně doprava (směr Kvilda). Po této cestě pokračujeme cca 10km až do Horské Kvildy.

Zajímavá místa, výhledy
Březník, údolí Roklanského potoka, Kepelský zlom, Tříjezerní slať

Občerstvení
Horská Kvilda – Hotel Rankl
Březník – Myslivna
Prášily – cukrárna, restaurace U Michala
Petrovice u Sušice – Restaurace U Štěpána
Kašperské hory – Hotel Kašperk

Varianty, zkratky, odbočení z trasy
1. Trasu lze absolvovat i obráceně se stoupáním do Srní přes Čeňkovu pilu.
2. Pokud se chcete vyhnout stoupání na Kochánov, pak v Petrovicích u Sušice odbočte vpravo do Hartmanic, kde se znova napojíte na trasu.
3. Trasu lze kombinovat i se stoupáním na Svojše, pokud neodbočíte za Annínem doleva na Kašperské hory, ale budete pokračovat rovně a za obcí Rejštejn odbočíte vlevo (směr Horská Kvilda).

GPS, KML a MapSource (Garmin) souřadnice ke stažení

Pokud budete potřebovat jiné formáty datového zápisu pro vaše navigace, použijte některý z internetových konvertorů, například GPSies.