Šumavské okruhy - běžecké (trail) Šumavské okruhy - silniční kolo Šumavské okruhy - běžky
Open
X

5 – Pomsta Oblíku.

Délka trasy: 48 km | Výškové převýšení: 976 metrů
Technická náročnost: **** | Fyzická náročnost: ****
Typ kola: silniční, trekové kolo

Stručný popis trasy
Horská Kvilda – Kvilda – Modrava – Srní – Šumavská magistrála avšak ne až do Prášil – modrá TZ směr Oblík – Javoří pila – Tříjezerní slať – Rybárna – Modrava – Filipova Huť – Horská Kvilda

Podrobný popis trasy
Tato trasa vás v prvé části provede po notoricky známé trase pro silničáře, ale v té druhé se dostanete do míst, kam se běžní cyklisté vydávají jen s převody horských kolech a vždy ve dvou (parafráze učitele Igora Hnízda ve filmu Obecná škola:-)). Za těžký výjezd na nepříliš známý, ale o to výživnější kopec Oblík (nedaleko Poledníku) budete odměněni krásnými místy zdejší části Šumavy.

Začínáme opět na Horské Kvildě, sjedeme kolem Jezerní slatě do Kvildy, kde u kostela odbočíme vpravo (směr Modrava). Projedeme Filipovou Hutí a sjedeme po serpentýnách do Modravy (zde opatrně, sjezd je prudký a cesta je dosti nepřehledná a špinavá od lesní techniky). Po sjezdu do Modravy odbočíme vpravo (směr Srní) a pokračujeme údolím řeky Vydry až k Antýglu, kde přes most odbočíme vlevo a pokračujeme stoupáním k Rokytě (cesta údolím řeky Vydry je v horším technickém stavu, navíc zde bývá opravdu chladno a vlhko). Pokračujeme zvlněnou (ale již kvalitní) cestou až do Srní. Pokud máte chuť a čas, po pravé straně ve stoupání do obce Srní je po pravé straně vynikající Slunečná kavárna s fantastickými dorty a zákusky, skvělou kávou a příjemnou obsluhou – vřele doporučujeme k návštěvě!

Na křižovatce v Srní odbočíme vlevo směr Prášily a pokračujeme po Šumavské magistrále dalších cca 6 kilometrů, kde odbočíme doleva po modré TZ směr Oblík. Zde začíná pravé cyklistické peklo – silnice je velmi úzká (ale zcela určitě sjízdná i na silničním kole), vzhledem ke sklonu cesty (zejména v horních pasážích) budete „šněrováním“ využívat celé její šíře, proto pozor na cyklisty řítící se stejnou cestou opačným směrem. Na Zlaté Studnici se cesta sklání doleva a podstatně ubírá na sklonu, což je naše jediná záchrana. Nahoře na rozcestí naberte nových sil (můžete si na nás i zanadávat, jak je libo) a sjeďte dlouhým sjezdem podél krásných smíšených lesů na Javoří pilu. Na Javoří pile si užijte výhled na meandrující Roklanský potok, protože vy se vydáte vzhůru doleva po modré TZ (Hakešická cesta) na rozcestí Pod Oblíkem a doprava po žluté TZ na Tříjezerní slať. Z Tříjezerní slati pak doprava dolů z velmi prudkého kopce na Rybárnu a dále podél Roklanského potoka do Modravy (zde opět pozor na obvyklý hustý provoz na této cestě). Z Modravy pak vzhůru do kopce na Filipovu Huť a na konci obce před vjezdem do lesa doleva do kopce po cyklistické trase zpět na Horskou Kvildu.

Zajímavá místa, výhledy
Horská Kvilda, Jezerní slať, Filipova huť, Oblík, údolí Roklanského potoka, Tříjezerní slať.

Občerstvení
Horská Kvilda – Hotel Rankl
Kvilda – Pekárna Kvilda
Srní – Slunečná kavárna
Svojše – Penzion sv.Florián

Varianty, zkratky, odbočení z trasy
1. Trasu lze absolvovat i obráceně se stoupáním na Oblík ze strany od Javoří pily.
2. Pokud máte MTB nebo trekové kolo a chcete se vyhnout kopci na Oblík, lze rovněž doporučit v Srní odbočit vlevo směr Prášily a za obcí Srní Mechov po cca 1,7km odbočit na zelenou cyklistickou TZ směr Vchynicko-tetovský kanál. Po této cestě se dostanete zpět na Rokytu a odtud pak můžete pokračovat do Modravy a přes Filipovu Huť zpět do Horské Kvildy.
3. Kdo již z Javoří pily nechce stoupat k Tříjezerní slati, může pokračovat podél Roklanského potoka až do Modravy (je tam ale nepříliš kvalitní asfalt a velký provoz pěších i cykloturistů).

GPS, KML a MapSource (Garmin) souřadnice ke stažení

Pokud budete potřebovat jiné formáty datového zápisu pro vaše navigace, použijte některý z internetových konvertorů, například GPSies.