Šumavské okruhy - běžecké (trail) Šumavské okruhy - silniční kolo Šumavské okruhy - běžky
Open
X

7 – Okolo Boubína a po stopách Krále Šumavy (údolím Teplé a Studené Vltavy).

Délka trasy: 119 km | Výškové převýšení: 1880 metrů
Technická náročnost: *** | Fyzická náročnost: *****
Typ kola: silniční, trekové kolo

Stručný popis trasy
Kvilda – Borová Lada – Horní Vltavice – Zátoň – Lenora – České Žleby – Stožec – údolím Studené Vltavy – Pěkná – Záhvozdí – Křišťanov – Zbytiny – Albrechtovice – Záblatí – Kratušín – Buk – Vimperk – Lipka – Švajglova Lada – Černá Lada – Šindlov – Nové hutě – Pláně – Kvilda.

Podrobný popis trasy
Další královská etapa, ať již vzdáleností, převýšením nebo lokalizací trasy. Vřele doporučujeme absolvovat, je opravdu krásná, byť velmi náročná.

Při přejezdu Soumarského mostu a průjezdu údolí Studené Vltavy si vzpomeňte na legendárního Krále Šumavy Josefa Hasila, který právě v těchto místech převáděl v dobách komunismu lidi do Západního Německa a svou legendární nepolapitelností přiváděl tehdejší příslušníky ozbrojených sil k naprostému šílenství. Doporučujeme se seznámit s touto historií (David Jan Žák – Návrat Krále Šumavy), jedná se o výborné napínavé čtení se zajímavým líčením tehdejší Šumavy (vždy si při průjezdu údolím Studené Vltavy vzpomenu, jak Josef Hasil ležel několik hodin v mrazivé vodě Studené Vltavy, dýchal vzduch přes stéblo slámy a čekal, až se vzdálí policejní jednotka, která jej pronásledovala…).

Trasa začíná na Kvildě, kde pojedeme přes obec z kopce dolů směr na Borovou Ladu a Horní Vltavici. Projíždíme příjemným (ale chladným) údolím Teplé Vltavy přes Františkov, Svinnou Ladu až do Borové Lady. V Borové Ladě pokračujeme stále po stejné cestě směr Horní Vltavice a sjedeme krásným a dlouhým údolím Teplé Vltavy až do Horní Vltavice. Zde odbočíme vpravo směr Strážný, ale pozor, asi po 300 metrech odbočíme z hlavní cesty doleva směr Zátoň. Pokračujeme do Zátoně, kde se cesta prudce stočí vpravo a sjede po táhlém kopci až do Lenory.

V Lenoře za nádražím se cesta napojuje na hlavní cestu č. 39, takže odbočíme vlevo (směr Volary). Po několika kilometrech uvidíme velkou ceduli s odbočkou doprava na České žleby a Soumarský most, zde odbočíme vpravo. Sjedeme z kopce dolů, přejedeme železniční přejezd a začínáme první velké stoupání na České Žleby. V obci České Žleby pak cesta pokračuje doleva z kopce směrem na Stožec. Při sjezdu můžeme obdivovat krásy údolí Studené a Teplé Vltavy. Přijedeme do Stožce, kde přejedeme most přes Studenou Vltavu a zahneme doleva od restaurace Pstruh (kde se lze příjemně občerstvit a posedět na zdejší terase) směrem na Černý Kříž. Následně pokračujeme po cyklistické stezce směrem na Nové chalupy a Horní Planou po proudu řeky Studená Vltava.

Cestu kopíruje rovněž železniční trať, kterou budeme několikrát přejíždět. Na této trase pozor, jedná se o oblíbenou in-line bruslařskou trasu (osobně považuji za nejhezčí v ČR), takže dbáme osobní bezpečnosti a ohleduplnosti na ostatní. Podél meandrující Studené Vltavy pokračujeme až k odbočce doleva do obce Pěkná. Po příjezdu na hlavní cestu odbočíme vpravo (směr Horní Planá) a po hlavní pokračujeme cca 2km do obce Záhvozdí, kde z hlavní odbočíme doleva směr Křišťanov/Prachatice. Zde budeme pokračovat po cestách dlouho nepřístupnou krajinou vojenského prostoru Boletice, u Křišťanova se dáme doleva na Zbytiny a po krátkém přejezdu přes hlavní silnici Volary – Prachatice se dáme přes Blažejovice a Albrechtovice do Záblatí a Kratušína. V Kratušíně doleva na Chlístov a Buk a před obcí Buk se pak napojíme na hlavní cestu z Českých Budějovic do Vimperku.

Po hlavní cestě sjedeme do Vimperku, kde odbočíme vlevo (směr na Strážný) a ve stoupání po hlavní silnici za výjezdem z Vimperku odbočíme doprava na Klášterec/Lipka (cyklostezka 1032). Po úzké cestě pokračujeme přes obec Lipka do Švajglovy Lady, Černé Lady až k rozcestí mezi Borovou Ladou (doleva) a Novým Světem/Novými Hutěmi. Zde zvolíme cestu doprava a pokračujeme přes Šindlov a doleva na Nové Hutě. V Nových Hutích se dáme u kostela doleva směr Pláně, kde se na hlavní cestě dáme opět doleva (směr Kvilda/Horská Kvilda).

Zajímavá místa, výhledy
Stožec, Boubín, údolí Teplé a Studené Vltavy, vojenský prostor Boletice, alpská vyhlídka na Švajglově ladě

Občerstvení
Stožec – Restaurace Pstruh

Varianty, zkratky, odbočení z trasy
1. Trasu lze absolvovat i obráceně, jen nezapomeňte, že z Lenory pojedete až na Kvildu stále do mírného, ale velmi otravného a dlouhého kopce.
2. Pokud za Černou Ladou odbočíme doleva na Borovou Ladu, cestu si tím mírně zkrátíme a z Borové Lady pokračujeme doprava až do Kvildy po stejné cestě, jako jsme tuto etapu začali.

GPS, KML a MapSource (Garmin) souřadnice ke stažení

Pokud budete potřebovat jiné formáty datového zápisu pro vaše navigace, použijte některý z internetových konvertorů, například GPSies.