Šumavské okruhy - běžecké (trail) Šumavské okruhy - silniční kolo Šumavské okruhy - běžky
Open
X

9 – Pod Velký Roklan za krásami německé Šumavy II.

Délka trasy: 126 km | Výškové převýšení: 1831 metrů
Technická náročnost: *** | Fyzická náročnost: ****
Typ kola: silniční, trekové kolo

Stručný popis trasy
Kvilda – Bučina – Finsterau – Mauth – Glasshutte – Weidhutte – Altschonau –Spiegelau – Frauenau – Zwieselu odbočka na silnici hlavní cestu E53 – Bayerische Eisenstein – Železná ruda – Gerlova huť – Nová Hůrka – hlavní cesta č. 190 – Prášily – Srní – Modrava – Filipova Huť – Kvilda

Podrobný popis trasy
Tuto trasu by pravověrný silničář označil za klasikářskou. Nejsou v ní žádné kopce, které vás zničí svou délkou, ale že by na ní kopce nebyly, tak to ani náhodou. Až budete vyjíždět poslední kopec z Modravy na Filipovu huť, určitě si na naše slova vzpomenete. Z klasikářských lahůdek jsou zde také legendární kostky do Prášil, které vás okolo stého kilometru vyjížďky bezesporu kvalitně prověří.

Svou povahou je tato etapa ideální na rozjetí před náročnějšími horskými etapami. Ukáže vám také, že v Německu jsou lidé a jejich běžný život Šumavě daleko blíž, než je tomu v Čechách.

Vyjedete z Kvildy směrem na Bučinu, přejedete hraniční přechod a budete pokračovat stále rovně do obce Finsterau, kde po prudkém sjezdu zabočíte z hlavní silnice vpravo, pojedete až do údolí potoka a dále po jeho proudu malebnou lesní silničkou až na hlavní silnici (po levé ruce budete mít obec Mauth). Zde se dáte doprava a po okraji národního parku Bavorský les projedete zvlněným spíše klesajícím terénem několika malebnými bavorskými vesničkami (jistě nebudete litovat, pokud se zastavíte na některou z bavorských kulinářských specialit) až do Zwieselu. Na jeho okraji vyjedete doprava na hlavní silnici E 53 směr Bavorská železná ruda a Plzeň. Táhlým stoupáním dojedete do Železné rudy a dále až na odbočku u Gerlovy Huti. Tady už máte skoro vyhráno, hlavní stoupání máte za sebou a čeká vás už zase jen zvlněný terén. V Nové Hůrce odbočíte doprava na Prášily, přejedete zhruba kilometrový kostkový úsek a pokračujete dál do Srní a Modravy. Zde vás čeká poslední a nejprudší stoupání dne na Filipovu Huť.

Zajímavá místa, výhledy
Na této trase se díky kolu snadno dostanete do míst v Německu, kam je to autem z Čech 80 i více kilometrů.

Pokud budete mít štěstí, můžete vidět z Bučiny Alpy, pokud nebudete mít vyloženě smůlu, z německé strany se vám otevře výhled na Velký Roklan a vy pochopíte, proč se mu říká „Velký“ (jeho stěna z německé strany je na poměry Šumavy monumentální) a také na nejvyšší horu Šumavy – Velký Javor. Z Filipovy Huti pak budete v závěru moci srovnat, jak jsou oba pohledy na Velký Roklan rozdílné. Z cyklistického pohledu je velkým zážitkem sjezd z Bučiny až k hlavní silnici u Mauthu a kvalitní asfalt na německých silnicích.

Občerstvení
Kvilda – Pekárna Kvilda
Srní – Sluneční kavárna
Bučina – Hotel Alpská vyhlídka
Železná Ruda
Restaurace v Německu, benzinová pumpa ve Frauenau (nutná EUR nebo platební karta)

Varianty, zkratky, odbočení z trasy
1. Trasu lze absolvovat i obráceně.
2. Trasu v podstatě nelze zkrátit a v případě problémů je nutné ujet autem trasu podstatně delší než na kole (přechod Bučina není průjezdný pro auta a alternativou je až Strážné nebo Železná ruda).

GPS, KML a MapSource (Garmin) souřadnice ke stažení

Pokud budete potřebovat jiné formáty datového zápisu pro vaše navigace, použijte některý z internetových konvertorů, například GPSies.